Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Lønns-ABC for a-ordningen

Espen Kraft Endret:23.12.2015 06:21

Lønns-ABC for a-ordningen

A-ordningen ble innført 1. januar 2015. A-meldingen erstatter terminoppgaven, lønns- og trekkoppgaven og årsoppgaven for arbeidsgiveravgift. Du skal for hver måned fra og med januar 2015 sende inn a-melding.

Informasjon om hva du skal rapportere i a-meldingen og hvordan, finner du på a-ordningens nettsider.
Se spesielt:
Har du spørsmål om a-ordningen og utfylling/innsending av a-meldingen, se a-ordningens kontaktinformasjon. Der ser du også hvilken fagetat som svarer på hva.
Lønns-ABC for a-ordningen viser hvordan de vanligste lønnsytelsene skal behandles når det gjelder skattetrekk, arbeidsgiveravgift og innrapportering på a-meldingen fra 1. januar 2015. Lønns-ABC er utarbeidet av Oslo kemnerkontor i samarbeid med Skattedirektoratet.
Generell informasjon om arbeidsgiverpliktene (lønnsopplysningsplikt, plikt til å foreta forskuddstrekk og beregne arbeidsgiveravgift) vil du finne på skatteetaten.no. Se også Lignings-ABC for mer informasjon om skatteregler mv.
Flere ytelser kommer til etter hvert som de blir ferdigstilt og satser og regler for 2015 blir avklart.
Opprettet: 12.01.2015 09:49

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar