Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på
  • Siste

Nå er det slutt med analoge trygghetsalarmer

Lisa Gustavsen Endret:01.02.2018 11:42

Alle de som per i dag har trygghetsalarm er koblet opp mot det analoge nettet. Dette er nå i endring og Halden kommune følger statens anbefalinger og starter opp et nytt digitalt system i løpet av første kvartal 2018.

​I det nye systemet behøver ikke de som trenger trygghetsalarm å kjøpe seg en egen alarm. Isteden blir det slik at Halden kommune leier ut alarmer og de som skal bruke dem inngår en abonnementsavtale med kommunen.

Endringen skal være gjennomført i løpet av første kvartal slik at alle skal være koblet opp mot det nye digitale systemet innen april 2018.

Alle som trenger en trygghetsalarm får veiledning av hjemmesykepleien om det nye systemet, bruken og vedlikeholdet.

Du som allerede har en trygghetsalarm vil bli kontaktet om når endringene skal skje hos deg og får all informasjon om ordningen, priser og hjelp du trenger.

For å få en trygghetsalarm må du søke og få et vedtak på tjenesten. Ønsker du å si opp tjenesten må det gjøres skriftelig til Hjemmesykepleien, Osbekkgata 4, 1776 Halden eller på mail til postmottak@halden.kommune.no merket Hjemmesykepleien - oppsigelse trygghetsalarm.

hand.jpg

Opprettet: 29.01.2018 10:37

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar