Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Søknad om arrangement

Karine Engebretsen Endret:10.09.2018 09:20

Har du planer om et arrangement som skal foregå i et bygg eller på et område som normalt ikke brukes til slike tilstelninger, må du sende oss en søknad. Søknaden bør sendes minimum 5 uker før arrangementet skal skje. Søknadsskjema finner du til høyre på denne siden.


Ansvarshavende:

  • Skal sette seg inn i og forstå de krav som fremkommer av byggets branninstruks (gjelder ikke arrangementer utendørs)
  • Skal kjenne til brannalarmsentralens plassering og virkemåte, samt verifisere at sentralen er i drift (gjelder ikke arrangementer utendørs)
  • Skal kjenne til plassering av brannslanger og slokkeapparater samt hvordan disse fungerer
  • Skal kjenne til byggets rømningsveier, herunder all utganger og nødutganger
  • Sørge for at rømningsveiene fungerer som forutsatt, herunder at de ikke er låst, blokkert eller lagret ting i rømningsveiene
  • Har ansvaret for at en eventuell evakuering av lokalene foregår rolig og velorganisert helt ut til bygningens møteplass, og at de evakuerte blir der inntil annen beskjed blir gitt
  • Skal ved røyk eller brann umiddelbart varsle Halden brann- og feiervesen på tlf.nr. 110


Retningslinjer for hva som bør være beskrevet i en søknad finner du her: Retningslinjer

Les mer om arrangement.

Knapp - Bekymret for brannsikkerheten.jpg

 Kontakt

 

 Tjenestetilbud

 

 Skjema

 

 Eksterne lenker

 

Opprettet: 09.07.2018 08:25

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar