Sommerjobb i skogen - Skogselskapet er på utkikk etter arbeidskraft

Er du engasjert og glad i skog og mark? Da kan denne sommerjobben på 3 uker være noe for deg. Søknadsfrist 15. mai.

Liker du å jobbe ute, og er nysgjerrig på skogbruk? Da har du en kjempemulighet nå. Skogselskapet søker i samarbeid med Halden kommune etter 3 ungdommer til sommerjobb i skogen. Varigheten på engasjementet vil være tre uker.
Hovedoppgaver: Ungskogspleie og forhåndsrydding.

Søkere som får tilbud om sommerjobb, blir verifisert gjennom et gratis kurs i ungskogpleie med motorryddesag. De ansatte får gratis kurs, og veiledning av arbeidsledere med lang erfaring. Kurset i ungskogpleie og bruk av ryddesag blir gjennomført mandag 24. juni.

Arbeidsoppgaver og kursing

Hovedoppgaven vil forholdsvis være pleie av ungskogen, men andre oppgaver kan forekomme.

For å utføre ungskogpleie kreves det at man kan bruke ryddesag. 24 juni får ansatte gjennomføre kurs i bruken av ryddesag. Gjennom arbeidsperioden får ansatte veiledning av arbeidsledere med lang erfaring.

Illustrativt bilde. Bildet er logoen til Skogselskapet. - Klikk for stort bildeSkogselskapet trenger motivert arbeidskraft! Skogselskapet.

Arbeidsperiode og forutsetninger

Perioden for aktivt arbeid blir delt i to.

• Første periode: mandag 24. juni til fredag 5. juli 2024
  • Andre periode: mandag 12. august til fredag 16. august 2024

Daglig arbeidssted er i utgangspunktet ute i skogen, med arbeidstid fra klokken 07 til 15.

Forutsetninger: Søker må være over 16 år, i god form og positivt innstilt til fysisk krevende arbeid. Søker må kunne komme seg til avtalt møteplass, som ikke nødvendigvis er i nærheten av offentlig kommunikasjon. Det er ønskelig at søker har noe kunnskap om skog og skogbruk.

Lønn etter gjeldende tariff.
Ledige stillinger: 3

Søknader vurderes fortløpende, vær tidlig ute! Søknadsfrist 15. mai.

For nærmere informasjon kontakt:

• Skogselskapet i Østfold ved Øivind Ringstad 900 22 511
  • Skogbrukssjef i Halden kommune: Harald Nøding Østvik 951 43 054

Skriftlig søknad og CV sendes til e-post: ostfold@skogselskapet.no