Slik blir høstens sesongvaksinering

I oktober og november tilbyr Halden kommune vaksinering mot influensa, lungebetennelse (pneumokokk) og korona, til deg som er over 65 år eller i risikogruppene. Vaksineringen foregår i nederste etasje i Skofabrikken.

Følgende dager vil være tilgjengelig for timebestilling:

• Uke 43: onsdag 23. oktober, torsdag 24. oktober, fredag 25. oktober
  • Uke 44: mandag 28. oktober og tirsdag 29. oktober

Alle dager mellom kl. 08:30 og 15:30.

Timebestilling åpner mandag 7. oktober uke 41.

Avtaler kan som tidligere bookes elektronisk her via Helseboka.no. (Lenken er tilgjengelig fra og med 7. oktober)

Vi åpner også et eget telefonnummer for timebestilling fra mandag 7. oktober til og med torsdag 10. oktober: 400 31 147. Telefonnummeret vil bli besvart mellom klokken 09.00-11.00 og 11.30-14.00. Dette telefonnummeret er kun tilgjengelig for timebestilling, andre henvendelser angående vaksiner og medisinsk faglig råd må rettes til vaksinetelefon eller fastlegen.

• Uke 45: mandag 4. november og tirsdag 5. november.

Begge dager er det kun drop in-vaksinering på samme sted mellom kl. 09:00 og 15:00.
Disse to dagene er det altså bare å møte opp og sitte i kø for å vente på din tur.

Vaksiner og priser

I denne vaksineringen tilbyr vi tre vaksiner. Det er mot influensa, lungebetennelse (pneumokokk) og korona. Ønsker du å ta andre vaksiner, må du bestille dem hos vaksinekontoret.
Årets priser er:

• Influensavaksine 250 kroner.
  • Lungebetennelse (pneumokokk) 480 kroner.
  • Hvis begge disse vaksinene settes på samme dag, er prisen 600 kroner.
  • Koronavaksine er fortsatt gratis. Det vil ikke være mulighet å få satt koronavaksine før massevaksinering.

Vi oppfordrer til å betale med bankkort og Vipps.

Flotte muligheter i Skofabrikken

I år har vi valgt å holde sesongvaksineringen i Skofabrikken i Os allé 3 midt i sentrum.  Vaksineringen vil foregå i underetasjen utenfor kinoen. Skofabrikken er universelt utformet, har god plass og er enkel å besøke for alle.

Bilde av Martin Ekran med mørkt hår, blå skjorte med grå genser over. - Klikk for stort bildeMartin Ekran, direktør helse og mestring, Halden kommune.

- Skofabrikken er en viktig investering for Halden-samfunnet. Det er viktig at vi bruker mulighetene som finnes i dette flotte bygget. I tillegg til vaksiner, får alle mulighet til å besøke de flotte kommunale tilbudene som finnes i Skofabrikken hvis de selv ønsker det, sier Martin Ekran, direktør helse og mestring i Halden kommune.

I Skofabrikken finner du blant annet Halden bibliotek, Vekst spiseri, Edderkoppen gavemakeri, Halden kino, Halden frivilligsentral, Familiens hus og fritidsklubb for ungdom. I løpet av dagene for vaksinering vil det være ekstra aktivitet i virksomhetene.