Kommunikasjon og service

Servicesenteret og kommunikasjon har ansvar for kommunens kommunikasjonsvirksomhet og drifter sentralbord, servicesenter, skrankefunksjon i rådhuset og informasjonskanaler.

Servicesenter

Halden kommunes servicesenter tilbyr informasjon om alle kommunale tjenester. Vi gir også veiledning om de fleste tjenesteområder og betjener kommunens sentralbord. I tillegg drifter vi kommunens adgangskontroll og telefoniløsninger.

Servicesenteret er en del av enhet Dokument- og servicesenter, og består av kommunens sentralbord og publikumsmottak. De ansatte har høy kompetanse om kommunens organisasjon og kan henvise til riktig instans. 

Åpningstider:

  • Sentralbord : Mandag- fredag kl 09.00- 15.00. Telefon: 69 17 45 00
  • Skranken: Mandag- fredag kl 09.00- 14.30

Vi kan hjelpe deg med:

  • svar på spørsmål om kommunale tjenester.
  • beskrivelse av tjenester kommunen tilbyr.
  • utfylling av søknadsskjemaer for kommunale tjenester
  • svar på spørsmål om vigsler

TT-kort, tilrettelagt transport

Fylkeskommunen har ansvar for søknad og utdeling av TT-kort.
Du finner informasjon om TT-kort på nettsiden til Østfold fylkeskommune

Advokatvakt

Annenhver mandag fra kl. 13.30 -14.30 tilbyr byens advokater bistand slik at privatpersoner kan å ta stilling til om man har en sak. Det er da mulig å avtale et kvarters veiledning. Tid avtales med Servicesenteret. 

Frister for saksbehandling:

  • Straks: De fleste henvendelser vil du få svar på umiddelbart
  • Tre dager: Saker som trenger nærmere undersøkelse eller hvor henvendelsen må videresendes til andre i kommunens organisasjon

Saker der saksbehandling og avgjørelse foregår i andre enheter enn Servicesenteret, kan ha ulik saksbehandlingstid. Dette vil du bli orientert om av saksbehandler.

Kommunikasjon

En støttefunksjon for hele organisasjonen i spørsmål rundt kommunikasjon. Hovedansvarlige redaktører for kommunens digitale kanaler, strategiske rådgivere og for utarbeidelse av informasjonsmateriell. 

Kommunikasjonsavdelingen har ansvar for kommunens nettsider, apper og sosiale medier; som Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn.

Her finner du oss

  • ​Postadresse: Postboks 150, 1751 Halden
  • Besøksadresse: Rådhuset, Storgata 8, 1771 Halden
Bilde av bygning i rådhuskvartalet - Klikk for stort bilde Lisa Gustavsen
Servicesenteret
E-post
Telefon 69 17 45 10
Henrik Diskerud Meyer
Kommunikasjonsrådgiver
E-post
Telefon 93 25 61 92
Morten Nilsen
Kommunikasjonsrådgiver, hovedredaktør
E-post
Telefon 95 26 72 01