Servicesenter
Halden kommunes servicesenter tilbyr informasjon om alle kommunale tjenester. Vi gir også veiledning om de fleste tjenesteområder og betjener kommunens sentralbord. I tillegg drifter vi kommunens adgangskontroll og telefoniløsninger.
Servicesenteret er en del av enhet Dokument- og servicesenter, og består av kommunens sentralbord og publikumsmottak. De ansatte har høy kompetanse om kommunens organisasjon og kan henvise til riktig instans.
Åpningstider:
- Sentralbord : Mandag- fredag kl 09.00- 15.00. Telefon: 69 17 45 00
- Skranken: Mandag- fredag kl 09.00- 14.30
Vi kan hjelpe deg med:
- svar på spørsmål om kommunale tjenester.
- beskrivelse av tjenester kommunen tilbyr.
- utfylling av søknadsskjemaer for kommunale tjenester
- svar på spørsmål om vigsler
TT-kort, tilrettelagt transport
Fylkeskommunen har ansvar for søknad og utdeling av TT-kort.
Du finner informasjon om TT-kort på nettsiden til Østfold fylkeskommune
Advokatvakt
Annenhver mandag fra kl. 13.30 -14.30 tilbyr byens advokater bistand slik at privatpersoner kan å ta stilling til om man har en sak. Det er da mulig å avtale et kvarters veiledning. Tid avtales med Servicesenteret.
Frister for saksbehandling:
- Straks: De fleste henvendelser vil du få svar på umiddelbart
- Tre dager: Saker som trenger nærmere undersøkelse eller hvor henvendelsen må videresendes til andre i kommunens organisasjon
Saker der saksbehandling og avgjørelse foregår i andre enheter enn Servicesenteret, kan ha ulik saksbehandlingstid. Dette vil du bli orientert om av saksbehandler.
Kommunikasjon
En støttefunksjon for hele organisasjonen i spørsmål rundt kommunikasjon. Hovedansvarlige redaktører for kommunens digitale kanaler, strategiske rådgivere og for utarbeidelse av informasjonsmateriell.
Kommunikasjonsavdelingen har ansvar for kommunens nettsider, apper og sosiale medier; som Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn.
Her finner du oss
- Postadresse: Postboks 150, 1751 Halden
- Besøksadresse: Rådhuset, Storgata 8, 1771 Halden
Lisa Gustavsen