Halden kommune har vunnet entreprenørskapspris

Halden kommune er stolte mottakere av Entreprenørskapsprisen for 2024. Det er Ungt Entreprenørskap Østfold som deler ut prisen som en anerkjennelse for kommunens gode og systematiske arbeid med å fremme entreprenørskap i skolen.

Et innrammet diplom med grønn bakgrunn som beksriver hva Halden kommune har gjort for å fremme entreprenørskap bland unge i Haldenskolen. - Klikk for stort bildeEntreprenørprisen 2024 går til Halden kommune. Henrik D. Meyer.

Halden kommune har blitt hedret med Ungt Entreprenørskap Østfolds entreprenørskapspris for 2024. Prisen ble tildelt kommunen for engasjementet og det systematiske arbeidet som er utført for å integrere entreprenørskap i skolegangen. På diplomet står det at Halden har utmerket seg ved å:

- Forankre entreprenørskap hos skoleeier og skoler.
- Ha gjennomført et godt og systematisk arbeid over mange år.
- Legge til rette for at det skal være enkelt for skolene å ta imot Ungt Entreprenørskap, og sikre at alle elevene får det samme tilbudet.
- Sørge for at skolene bruker alle programmene til Ungt Entreprenørskap.

Ordfører Fredrik Holm uttrykte stor glede over anerkjennelsen: “Det er en kjempeviktig og hyggelig pris å motta. Vi har hatt et godt samarbeid med Ungt Entreprenørskap, og dette viser at Haldenskolen klarer å legge til rette aktiviteter som er rettet mot virkeligheten.”

Holm påpekte også betydningen av entreprenørskap som en integrert del av skoletilbudet i Halden: "Vi er veldig glade for at vårt arbeid blir anerkjent på denne måten. Det har vært en reise fra å ikke ha noe tilbud, til å bli best i Østfold. Dette viser at vårt systematiske arbeid og samarbeid med Ungt Entreprenørskap gir resultater."

Ungt Entreprenørskap Østfold har anerkjent Halden kommunes innsats for å sikre at alle elever får tilgang til entreprenørskapsprogrammer, noe som har gjort en betydelig forskjell i hvordan entreprenørskap oppfattes og praktiseres i skolene.

Denne prisutdelingen viser at det ikke bare er blitt integrert entreprenørskap i skolen, men også sikret at det er en naturlig og essensiell del av elevenes utdanning. "Med tanke på hvor vi var 5 år siden, og hvor vi er nå – er dette noe vi er veldig stolte av," avsluttet Holm.

Om Ungt Entreprenørskap Østfold

Ungt Entreprenørskap Østfold er en del av den nasjonale ideelle organisasjonen Ungt Entreprenørskap, som arbeider for å fremme kreativitet, skaperglede og tro på seg selv blant barn og unge gjennom entreprenørskap. Organisasjonen samarbeider med utdanningssystemet, næringslivet og andre aktører for å tilby programmer som Elevbedrift, Ungdomsbedrift og Studentbedrift.

Du kan lese mer om Ungt Entrepenørskap på deres nettside.