Må søke om ny salgs- og skjenkebevilling for 2024 – 2028

Alle salgs- og skjenkebevillinger utløper den 30. september 2024. Søknadsprosess innebærer at du må levere alle dokumenter som ved en ny søknad om alminnelig salgs- og skjenkebevilling senest 16. juni 2024.

Siden det er 8 år siden kommunen sist gjennomførte en full søknadsrunde med krav til innsending av dokumentasjon, ber vi nå om det for å få oppdatert vårt arkiv med hensyn til salgs-og skjenkebevillinger for alkohol i Halden kommune.

Skal du ha bevilling også neste periode, 2024 – 2028, logger du inn på Halden kommune sine nettsider og sender inn søknadsskjema for skjenkebevilling.

Søknadsskjema for skjenkebevilling finner du her.

Søknadsskjema for salgsbevilling finner du her.

Frist for å levere søknad om skjenkebevilling er 16. juni 2024.

I tillegg til søknadsskjemaet må du legge ved:

• Bestått kunnskapsprøve skjenkebevilling for styrer og stedfortreder.
  • Bestått e-læringskurs Ansvarlig Vertskap.
  • Gjennomført stedlig ansvarlig vertskapskurs for styrer og stedfortreder – bevis senest ett år etter at bevilling ble gitt.
  • Firmaattest fra Brønnøysundregisteret.
  • Skatteattest for firma.
  • Skatteattest for eiere og personer med vesentlig innflytelse.
  • Signert arbeidsavtale (styrer, stedfortreder).
  • Målsatte tegninger som viser areal på stedet + antall gjesteplasser inne og evt. ute.
  • Signert leiekontrakt for næringslokale.
  • Konseptbeskrivelse.
  • Aksjeeierbok.
  • Signert leiekontrakt på inngått leieavtale for uteareal på kommunal grunn. Dersom ikke kontrakt foreligger må kontrakt inngås innen 2 måneder fra bevilling gitt i henhold til konseptbeskrivelse.
  • Dokumentasjon på brukstillatelse for servering.

I tillegg kan vi be om dette:

• Bekreftelse på om dere tar covercharge (bør bekreftes i søknadsskjema).
  • Driftsbudsjett med oversikt over forventede inntekter basert på omsetning samt faste og variable utgifter.
  • Finansieringsplan.