Stengt vei - Deler av Bakbanken stenges mandag 3. juni

Halden kommune oppgraderer vann- og avløpsledninger i området rundt Sparebank1 Østfold-Akershus ved Wiels plass. Veien stenges fra mandag klokken 07:00 til og med fredag.

Halden kommune jobber kontinuerlig med å oppgradere vann- og avløpsnettet i Halden. I dette prosjektet er det et lite område som skal dekkes, men det er midt i byen så mange legge merke til det. Det skal graves nye vann- og avløpsrør på alle sider av Sparebank1 Østfold-Akershus' lokaler på Wiels plass. I tillegg skal det legges rør mellom banken og OK Trykk. Gatene som berøres er dermed Bakbanken, Nedre Bankegate og Øvre Bankegate. Mye av dette arbeidet er alt utført, da dette prosjektet hadde oppstart i september 2023.

Nå fortsetter arbeidet, og det er Bakbanken som denne gang blir berørt, og veien stenges fra mandag 03. juni klokken 07, til og med fredag 07. juni.

Sperrekart

På kartet under er det markert hvor det vil bli sperret.

• Lyskrysset i retning mot Tistasenteret.
  • Ved OK Trykk og parkeringsplassen ved siden av Sparebank1 Østfold-Akershus' loakler.
  • Øvre Bankegate ved parkeringsplassen ved siden av Sparebank1 Østfold-Akershus' lokaler.
  • Rundkjøringen ved Fisketorget i retning mot lyskrysset.
Kart over sperringer og skilt. Rune Adolfsen