Tilskuddsordning for avløp opphører

Tilskuddsordningen for tilknytning til kommunalt avløpsnett i Halden kommune opphører ved utgangen av 2024.

Halden kommune har siden 2010 hatt en tilskuddsordning for tilkobling til kommunalt avløpsnett. Som følge av denne ordningen er det mulig å søke om tilskudd der kostnaden ved tilkobling til kommunalt avløpsnett er høyere enn kr. 100.000,-.  Det kan søkes om inntil kr. 95.000,- i tilskudd.

Denne ordningen vil opphøre 31.12.2024. Det vil være mulig å søke om tilskudd til og med 31.12.2024.

Søknader blir behandlet i den rekkefølge de kommer inn og godkjenning av tilskudd er avhengig av budsjettdekning. Tilkoblingen må være ferdig utført innen 12 måneder etter at tilskudd er innvilget for at tilskuddet skal bli utbetalt. Halden kommune anmoder om samarbeid med naboer ved søknad om tilskudd.

Mer informasjon om denne tilskuddsordningen finnes her:

Mer informasjon om tilknytning til offentlig avløp og oppgradering av separate avløpsanlegg finner du på disse sidene: